Kõige olulisemad küsimused ja vastused autodiagnoosi teemal

CAREXPERTi töökojas auto diagnostika, veamälu välja lugemine ja korrektne tõlgendamine

Miks autodiagnostika ja veamälu lugemine?

Enamik juhte on vaid alateadlikult teadlikud erinevatest näidikutest, mis vilguvad armatuurlaual, kui süüde on sisse lülitatud. Kui kõik töötab hästi, kustuvad tuled lõpuks uuesti. Seda üllatavam on see, kui mootori kontrolltuli (tuntud ka kui MIL (Malfunction Indicator Light)) jääb sisse lülitatud või lülitub äkki sõidu ajal sisse. Valgus võib kas lühiajaliselt vilkuda (on tuvastatud ajutine rike), jääda püsivalt põlema (on salvestatud püsiv rike) või vilkuda kiiresti (on ilmnenud tõsine rike). Te võite juhuslikke vigu esialgu ignoreerida, sest tundlikku elektroonikat võivad häirida erilised asjaolud, näiteks ilmastik või konkreetsed sõidumanöövrid. Ajutiste vigadena registreeritakse esialgu ka pistikutel esineva korrosiooni või katkiste kaablite tõttu kõikuvad kontaktid. Kui viga ei kordu, kustutatakse see tavaliselt automaatselt.

Kui see ilmneb teatud aja jooksul uuesti, käsitletakse seda püsiva veana, salvestatakse veamällu ja juhti teavitatakse sellest põleva MIL-märguandega. Autojuht peab seejärel kas külastama töökoda, et lugeda veamälu välja, või tegema seda ise, kasutades juurdepääsu pardadiagnostikale. Kui mootori kontrolltuli vilgub kiiresti, on tegemist tõsise veaga, mis võib põhjustada teiste komponentide kahjustusi. Võimaluse korral peatuge kohe ja lülitage mootor välja.

Meie hind

alates 15€ +km

  • Autodiagnostika

Rongisisese diagnostika struktuur

Pardadiagnostika (OBD) koosneb põhimõtteliselt suurest hulgast anduritest, mis jälgivad peamiselt heitgaaside puhastussüsteemi nõuetekohast toimimist. Kuid tänu elektroonika kasvavale kasutamisele kaasaegsetes autodes on pardadiagnostika muutunud väga oluliseks ka töökoja igapäevaelus. Varem üksteisest sõltumatult toiminud süsteemid on nüüd omavahel kooskõlastatud ja neid kontrollitakse iseloomulike kaartide alusel. Ühest küljest suurendab see kütusesäästlikkust, kuid muudab ka probleemide lahendamise keerulisemaks, kui ilmnevad sümptomid. Seega hõlmab pardadiagnostika kõiki elektroonilisi juhtseadmeid ja andureid, mis suhtlevad omavahel ühise andmevõrgu (CAN-buss) kaudu. Saabuvaid signaale kontrollitakse ja testitakse nende usutavuse suhtes. Näiteks elektroonilise gaasipedaali signaal, mis annab märku “täisgaasist”, võib iseenesest olla täiesti õige. Kui aga samal ajal edastab piduripedaaliandur maksimaalse pinge signaali, tekib konflikt eesmärkide vahel, mida pardaarvuti tõlgendab veana.

Meie pakume diagnostikat ja remondi järgmistele sõidukisüsteemidele

Meie hind

alates 15€ +km

  • Autodiagnostika

Mis on veamälu eesmärk?

Iga tõrge ei ole kohe viga, seega jälgitakse esinenud probleeme esmalt teatud aja jooksul. Seda protsessi nimetatakse “debounting”. Kui rike tekib uuesti, käsitletakse seda veana ja salvestatakse veamällu. Kui nüüd loeb välja veamälu, saab teada, millise veaga on tegemist, ja asjakohase tarkvara abil saab ka lisateavet, nt vea esinemise aja või sõiduki tööseisundi kohta. See teave aitab kogenud automehaanikul kitsendada põhjuseid ja teostada remonti sihipäraselt. Muide, räägitakse ainult veamälust, kuigi tegelik mälu asukoht sõltub tavaliselt vastavast juhtimisseadmest. See eristamine ei ole andmete käsitlemisel ja tõlgendamisel lihtsalt vajalik.

Kuidas loetakse veamälu välja?

Igal pardadiagnoosil on nn liides, praktiliselt pistikupesa ja vastav andmeprotokoll, mis võimaldab diagnostikaseadme, sülearvuti või nutitelefoni autoga ühendada. Loomulikult peab selleks olema tagatud juhtseadmete pingevarustus, s.t. süüde on sisse lülitatud. Diagnoositestimine tegeleb kõigi tuvastatud ECUdega ja kuvab salvestatud vead. See toimub kas kodeeritud kujul (OBD-2 standarditud kujul) või otse kirjeldava veatekstina. Teil on nüüd võimalus viga lihtsalt kustutada, lootuses, et see ei kordu enam, või parandada see kohe. Millisel juhul on parem, nõuab kogemust. Mitte mingil juhul ei tohiks pimesi loota veamälule, sest teatatud vigadel võib olla palju põhjusi, kuid sellest lähemalt hiljem. Kui aga defektne komponent on diagnoositud, asendatakse see ja veamälu kustutatakse. Kui probleem on lahendatud, viga enam ei esine.

Kui palju maksab veamälu välja lugemine?

Veamälu välja lugemine on väike asi, mille eest võtab töökoda 15-50 eurot. Hind sisaldab teavet võimaliku põhjuse kohta, soovitusi vea kõrvaldamiseks ja kustutamiseks. Kui töökoja arvates on vaja täiendavaid meetmeid, koostatakse tavaliselt hinnapakkumine.

Hinnapäring